Een campagne met impact

Een campagne met impact

De nieuwe Corporate Communicatie Strategie beoogt het verder stroomlijnen van alle communicatie vanuit de VU. Met ruimte voor communicatie van de verschillende eenheden en differentiatie naar de diverse doelgroepen, draagt elke uiting nog duidelijker een VU-signatuur. Zo vergroten we onze impact. Een voorbeeld daarvan is de recent ontwikkelde wervingscampagne. De VU werft aankomende studenten met de slogan “Verander je Wereld”. Dat is geen holle kreet. Want studeren aan de VU is niet alleen denken, het is ook dóen. Het is vanuit betrokkenheid een tastbare bijdrage leveren aan de samenleving. En dat gebeurt: veel van onze studenten zijn bezig met concepten, ideeën en sociale ondernemingen waar de samenleving concreet iets aan heeft. De projecten waarmee onze studenten de wereld veranderen, brengen wij voor het voetlicht in de nieuwe VU Conceptstore: een online winkel met producten die niets kosten, maar de maatschappij juist iets opleveren. Zo brengen we onze ideeën met impact letterlijk naar de maatschappij. Daar waar ze horen.

Hussein – Student Geneeskunde

Hij kwam als vluchteling vanuit Syrië naar Nederland, en nu is Hussein vierdejaarsstudent Geneeskunde. Een hele prestatie, maar de weg erheen was niet makkelijk. Tijdens zijn studie ontmoette hij Mohamed en Anas, die onderweg dezelfde obstakels tegenkwamen. Vanuit hun eigen ervaringen hebben ze Edu4U opgezet. Een project om medevluchtelingen wijs te maken in het Nederlandse onderwijssysteem en gelijke kansen in het hoger onderwijs te creëren.

Carla - Masterstudent Business Administration

“Ik kan je niet helpen, neem contact op met de klantenservice”. Heb je weleens gepraat met een chatbot, dan is deze zin vast herkenbaar. Én frustrerend. Carla, masterstudent Business Administration (afstudeerrichting Digital Business and Innovation) onderzocht in het ChatLab of een empathische chatbot in dit geval verschil maakt. En wat blijkt: bij onsuccesvolle gesprekken zorgt empathie voor een hoger vertrouwen bij de klant.

Lees ook

Ondernemend

Lees verder